Autoputevi, brzi putevi, magistralni i važniji putevi

This topic contains 615 odgovora, has 28 voices, and was last updated by AcoS December 1, 2018u3:54 pm.

30 postova
  • Autor

    Postovi
  • #649
    Bogdan
    Bogdan

    Postova: 11

    Pridružio se: 13.01.2018

    Da otvorimo ovu temu snimkom sa autoputa Obrenovac – Ljig

     

     

    #786
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Evo, da nastavim komentarom, odličan snimak, mada obeshrabruje vidjeno… Mada  najviše obeshrabruje dinamika rada već  celu godinu koju su u kasnjenju, tako da i nešto što se mozda moze  zavrsiti za  3mes kod njih moze vrlo lako biti i 6i više

    #787
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Malo valjda sajt dok se utegne… Napisah poruku ali je slučajno izbrisana.

    Hteo sam sledeće reći. Utisak je da celom deonicom od Obrenovca do Ljiga tlo veoma muljno. Skoro celim putem su reke: Sava, Kolubara, Tamnava, Ub, Ljig, pa nije čudo što je zemljište podložno sleganju kao što je bilo tamo na Ub-Lajkovac. Lično sam se uverio jer sam kod Obrenovca blizu početka autoputa zaglavio kola u blato . I to ne ono obično crno blato nego živo blato, nešto kao malter. Posebno tu kod Obrenovca deluje da ima dosta podzemnih voda jer su blizu i Sava i Kolubara, a obe reke nisu nimalo male. Pa me ne bi iznenadilo da i na ostalim tačkama od Obrenovca do Ljiga za par godina dođe do sleganja na nekim mestima. U stvari, ja sam ranije mislio da je deonica laka jer je ravna, ali ovo sa vlažnim tlom pokazuje da i nije baš tako laka.

    Miro, da, vidim da mnogima deluje da ima još dosta radova. I da nema radnika na snimku. Ali pošto je snimano oko praznika, mislim da su bili na odmoru tih dana. A sto se tice napretka radova, meni deluje ok, nije bilo nekog iznenađenja od onoga šta sam očekivao. Skoro cela deonica može da se pređe kolima, i najveći deo je pod nekim slojem asfalta. Možda će realniju sliku dati snimak kolima sa zemlje za koji dan. Meni zaista deluje da za par meseci sve može biti gotovo. Dobrim delom su postavljeni i držači bukobrana i odbojne ograde. Tačke koje treba još da se završe su: asfaltiranje na početku autoputa kod Obrenovca, most preko pruge kod Piromana se završava (tu je bilo radnika i za praznik), asfaltiranje kod Šarbana (pre petlje Ub), i deo oko skretanja za Bogovađu. Sve ostalo je skoro gotovo. Ok, tunel Brančić je druga priča, tamo deluje da treba više posla.

    Sačekaću dan-dva da se završe radovi oko sajta, pa da postavimo i analiziramo neke slike.

    #788
    BLEKI
    BLEKI

    Postova: 1

    Pridružio se: 17.01.2018

    Bravo za snimak!O D L I C A N !

    #826
    Anon
    Anon

    Postova: 4

    Pridružio se: 16.01.2018

    Bio bi odličan da si svih 60km prešao dronom, ovako 4+ 😉 Onaj deo ka tunelu je misterija šta se dešava, prva cev je probijena čini mi se krajem avgusta, druga je trebala 2 meseca nakon toga, sad je sredina januara, a još nije jasno da li je, šta i kad. Sa druge strane kolko god neki kritikovali Energoprojekt za kašnjenje na ovom tunelu ili Planum u 2016-oj za tunel Šarane, čini mi se ipak da nemamo boljih domaćih firmi za bušenje tunela. Jedino možda neke strane ali ja sam pre za ove domaće iako ovo kašnjenje ni njima, a ni mojoj tvrdnji baš i ne ide u prilog. Pitam se ko će dobiti da radi one dugačke tunele na Preljina-Požega (Laz, Munjino brdo, Trbušani), da li naši ili Kinezi. Ako budu naši, moraće da drukčije pristupe da ne bi bilo ovakvih kašnjenja, mora da se napravi pritisak odmah na početku na ove što će raditi projkat da ne bude opet nekih iznenađenja u geologiji tunela, a samim tim i kašnjenja.

     

    #840
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    #869

    Putar

    Postova: 27

    Pridružio se: 16.01.2018

    Mapa je dosta dobra ali mislim da su pre oko msesec dana u Federaciji pustili deonicu Svilaj – Odžak, a to je na slici onaj mali crveni deo na slici ispod hrvatskog dela autoputa “Bratstva i jedinstva” (to mu beše orginalni naziv dok se gradio).

    Sem toga, na Caribrodovom odličnom snimku deluje da će i Staničenje – tunel Sarlah kod Pirota uskoro biti gotovo, a to je ovaj zadnji crveni delić ka granici sa Bugarskom.

    Blizu je i kraj Srpska kuća – Levosoje (mali crveni deo ka granici sa Makedonijom), tu je bila priča da će najveći deo biti pušten do nove godine ali još nije. Ova ostala crvenila će bar još koji mesec da pričekaju 😉

     

    #878
    Bogdan
    Bogdan

    Postova: 11

    Pridružio se: 13.01.2018

    Ceo snimak deonice autoputa od Obrenovca do Ljiga

    #879
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Ako je tačno sto je AV rekao da ce pustiti AP kad opreme jednu tunelsku cev, onda ce i rad na ovim delovima biti razvucen  u nedogled… Lično bi volela da rade brze pa makar uradili i pre tunela,ali iskustvo ne ide im u prilog – nisu nesto brzi…

    #880
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Da, u pravu si Miro.

    Videću ovih dana kad stignem da kroz slike ovog snimka malo izanaliziram radove i ostalo.

    #881
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Evo ispod objašnjenja koji delovi su asfaltirani, a koji su još ostali da se asfaltiraju

    #882
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Znači sem dela od petlje Ljig do Dića (sa tunelom Brančić), ostalo se može relativno brzo asfaltirati i završiti. Sem tog dela, svega par kilometara nema ni jedan sloj asfalta. Brzina kojom se preostalo može asfaltirati zavisi od raspoložive količine asfalta (asfaltne baze, pogledati u temi na navigaciji “obrazovnom materijalu” ovde na sajtu crtež lanca od drobljenja kamena do utabavanja, tj asfaltiranja), kao i broja flota koje asfaltiraju (finišeri i valjci). Na snimku se vidi samo jedan asfaltni finišer ali nije nemoguće da ima još koji ali je bio parkiran pored autoputa.

    #886
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Pa dobro, opet je to ok. Znaci tako verov 2-3 meseca?  E sad ne znam – ova rekonstrukcija glinenog dela hoce li moci biti nekog preusmerenja  ili je potpuno zatvaranje… U glavnom, za mesec i malo jace je mart i početak gradjevinske sezone  otprilike, valjda ce ubrzati

    #887

    caribrod

    Postova: 41

    Pridružio se: 22.01.2018

    Zemljani, da ti se i ja upišem, počelo miniranje ispod autoputa radi izrade “moje” petlje Dimitrovgrad zapad:

    POČELI RADOVI NA MINIRANJU STENSKOG MATERIJALA ISPOD AUTOPUTA KOD BELEŠA, NA BUDUĆOJ PETLJI DIMITROVGRAD ZAPAD

    Ovako je izgledalo pre 10-ak dana iz vazduha:

    Trasu veze su promenili bliže autoputu zbog lokalnog tajkunčića, koji je hteo da ih odere za zemlju, a lokaciju mosta nizvodno, posle ušća Lukavačke reke u Nišavu, jer je opština htela da prilazi bliže budućoj industrijskoj zoni (Radna zona Beleš, trenutno je to samo pristupni put sa kružnim na kraju, prodato je nekoliko parcela izvođačima).

    #888
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Bas mi je drago da si tu Caribrod. Mnogo volim tvoje snimke i bili su mi inspiracija (cak sam juce nasao i neke dupset remikse klasicne muzike za nove snimke inspirisan muzikom sa tvojih snimaka :)).  Planirao sam ako bude lepo vreme za vikend, mozda subotu, da svratim oko Nisa, pa ako si raspolozen mozemo da se vidimo, ako imas neki mobilni javio bi ti se. Doduse, ne znam tacno gde si, ne bih imao bas vremena da idem do Dimitrovgrada, ali bi mogao doci do Nisa ili Crvene Reke ako ti nije daleko. Ako ne mozes, nije nikakav problem, ja samo da ti se javim da sam blizu tvog kraja. Takodje, ako si ti uskoro planirao da snimis Bancarevo – Crvena Reka, onda ja necu da se ne preklapam, jer ipak ti to odlicno radis. Vidim da si skoro bio na toj deonici i da si pravio lepu foto reportazu ali mislim da je dugo nisi snimao, mozda 4 meseca ili tako nesto. Ako si slobodan za vikend, posalji mi broj na privatnu poruku da ti se javim. Poz druze.

    #890

    Putar

    Postova: 27

    Pridružio se: 16.01.2018

    Caribrod, kolko reče da se očekuje da će trebati da se izgradi petlja Dimitrovgrad zapad? Ovo su tek početni radovi jel da? Ova petlja nije bila u planu nego je naknadno odlučeno da se gradi?

    #891
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Pojavili se radnici na koridoru 11, tj rade na onom nadvoznjaku za ibarsku u Ljigu  i ima masina koje rade na onim delovima gde je zemlja –  put prema tunelu, i duz puta gde god se vidi  da nema asfalta nesto valjaju, ravnjaju,  tako nesto rade. Nema snega ni malo pa mogu.

    #892
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Jesi prolazila Miro? Mislim da im je bio odmor oko oko Novogodisnjih i Bozicnih praznika pa sad nastavljaju sa radom.

    #893
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Da, oko 10 je bilo ljudi, oko 2 nema niko, mada i kisa je počinjala, a i mozda rade krace

    #894

    caribrod

    Postova: 41

    Pridružio se: 22.01.2018

    Caribrod, kolko reče da se očekuje da će trebati da se izgradi petlja Dimitrovgrad zapad? Ovo su tek početni radovi jel da? Ova petlja nije bila u planu nego je naknadno odlučeno da se gradi?

    Trebaće 5-6 meseci, zavisi od mosta preko Nišave, koliko će brzo ići beton od šipova, preko ploče, obalskih zidova do trotoara i asfalta, ovo ostalo incl. i miniranje ići će relativno brzo. Aktoru je na obilaznici osim te petlje, ostalo da saniraju klizište na useku Gradinje i desni most B6, koji će se završavati tek pošto saniraju kosinu, jer njime prolaze teški kamioni do deponije. Usek čeka konačni projekat sanacije (verovatno ankeri i veliki gabionski zid), most čeka kosinu, pa sad Aktor koristi to čekanje da sa povećim brojem mašina napadne ovu petlju.

    Petlja je bila u prostornom planu, ima je i u idejnom projektu, a u izvođačkom je ostavljen samo priključak sa autoputa i na njega i most 1 (podvožnjak širine 12m) obilaznice, koji je samo za to namenjen. Problem je što od autoputa do postojeće saobraćajne infrastrukture (ul. Georgi Dimitrov) nigde nije predviđena veza, koja uključuje i most (može i preko ul. Sutjeska, ali je ona izuzetno uska pri kraju).  Sva borba je bila da WB odobri dodatne pare za ovu vezu.

    #896

    Putar

    Postova: 27

    Pridružio se: 16.01.2018

    Hvala Caribrod.

    Novi snimici sa crnogorskog nastavka takozvanog Koridora 11, Mateševo-Smokovac

    #897
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Vezano za ovaj crnogorski deo, nije jasno gde je ovo tačno snimano jer je deonica dugačka 40km, ali bi po izgledu rastinja i obliku terena rekao da je prvi deo severniji, bliže Mateševu, a da je drugi deo snimka krševitiji, južniji, ka Podgorici (po meni granica konfiguracije terena žutim, na slici ispod). Na ovim snimicima deluje da se dobro radi ali pitanje je da li je isto tako dobra situacija na celoj deonici kako bi mogla da se završi do 11. maja 2019-e kada je zvaničan rok. Dakle ostalo im je još oko 15-16 meseci do roka.

    #898

    Shade11

    Postova: 4

    Pridružio se: 24.01.2018

    Earthmoving, odlično poznaješ konfiguraciju crnogorskog terena, ja sam iz Crne Gore, pa to mogu da potvrdim.

    Tačno je, ovaj prvi dio snimka je na samom kraju trase, pri Mateševu, radi se o mostu Jabuka, mislim da je posle mosta Moračica najduži i najkompleksniji most. Na drugom dijelu snimka je dio otvorene trase ispred tunela Vilac gledano iz pravca Podgorice i taj dio jeste krševitiji.

    Veliki sam ljubitelj građevine, posebno autoputeva, tako da sam odavno upoznat sa svim dešavanjima na vašim autoputevima, posebno sa koridorom 11, jer se jedan dio radi kod nas u Crnoj Gori. Inače, otac mi je zaposlen u crnogorskoj firmi Bemax koja je kao podizvođač dobila veliki dio izvođačkih radova, a on je kao električar često na ovoj trasi na terenskim poslovima, tako da imam informacije iz prve ruke da se radi mnogo ozbiljno, u tri smjene, kao da i Kinezi i naši žele da se dokažu, iz mjeseca u mjesec se vidi ogroman napredak, tuneli će (svih 16) biti probijeni do ljeta, tako da možemo očekivati da se se sve završi u roku (11.maj 2019.)

    #900
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Hvala Shade. Lepe vesti da se očekuje da bude gotovo po planu do maja 2019. Eto, ti si još preciznije dao odgovor gde je tačno snimljeno. I meni se čini da se deo u CG radi baš ozbiljno, da ima puno mašina i da je napredak vidljiv golim okom iz meseca u mesec. Ali ti to verovatno bolje znaš. Pre par meseci sam računao recimo da su ove tunele u CG bušili brzinom i do 10 metara na dan, dok je brzina bušenja tunela Šarani, Brđani i Savinac na delu K11 u Srbiji (deonica Ljig-Čačak) bušeni brzinom od oko 1 metar na dan. Za ovaj tunel Brančić (prvi tunel ka CG kad se gleda iz pravca Beograda, kod Ljiga) se bojim da će sa ovim problemima sa podzemnim vodama u drugoj cevi biti i sporiji prosek od toga. Dobro, moguće da su tuneli u CG kamenitiji pa su zidovi stabilniji i manje skloni odronjavanju nego ovaj Brančić gde je rastresitija zemlja sklona urušavanju.  Ali mislim da je ipak ključno što su Kinezi u CG doneli krtice vredne oko milion dolara po komadu, pa onda logično da kopanje tunela sa takvom boljom opremom ide brže. Takođe mislim da ovaj krševitiji deo CG ima idealnu prirodnu, čvrstu podlogu za autoputeve. Očekivao bi da sa takvom prirodnom kamenitom podlogom ovaj južniji deo deonice u CG bude prilično dugotrajan, bet sleganja i drugih čestih popravki, što bi trebalo smanjiti troškove održavanja jednog dana kada se pusti. E za ovaj severniji deo, gde ima više zemlje i koji je time sličniji našoj konfiguraciji, ne znam, videćemo.

    Shade, pretpostavljam da će ti otac kao električar imati dosta posla oko elektrifikacije tih 16 tunela? Posebno sada kad se probiju, pa do puštanja sledeće godine. Da li znaš kakvo je stanje na ostalim deonicama? Da li ima delova gde autoput nije još trasiran, jer na satelitima se vidi da je deo do planina trasiran ali se severnije ne vidi od trenutnog snega? Evo ovaj južniji deo kako trenutno izgleda, vidi se i most Moračica gde je pre koji mesec završeno izlivanje stubova, sledi stavljanje greda. Ipsravi me ako grešim Shade 🙂 

    #915

    Shade11

    Postova: 4

    Pridružio se: 24.01.2018

    Jeste, sastav zemljišta je kod nas povoljniji za bušenje tunela, tako da to ide i brže nego što se očekivalo, jedino je bilo problema kod dva tunela koja su bliže Mateševu jer je zemljište rastresitije, nešto kao kod vas. To su tuneli Jabučki krš (oko 1500m) koji je već probijen i tunel Zečka (600m) koji će se probiti uskoro i za njihovo probijanje su koristili tzv. krtice. Bušenje tunela odlično napreduje, četiri su skroz probijena, a ostalih dvanaest će probiti do ljeta, jer na svakom od njih radi po jedan tim, a na ovim dužim i po dva tima. Ovamo je 3000 radnika na 41km tako da su se fino rasporedili na svakom dijelu. Otvorena trasa fino napreduje, ali mi se čini da malo zaostaju na mostovima, na nekima čak nisu ni počeli da rade, ali vjerovatno su se usredsredili na ove kompleksnije i duže, pa će na ove ostale da navale kasnije. Moračica odlično napreduje (kakvo će to tek čudovište da bude:), u februaru počinju da rade rasponsku konstrukciju i do kraja godine završavaju spajanje.

    Na ovim satelitskim snimcima nećeš ni vidjeti mnogo trase sjevernije od Pelevog brijega jer se tu redjaju dugački tuneli jedan za drugim: Vjeternik (oko 3000m), Kosman(oko 2500m) i Mala Trava (oko 2000m).

    A što se tiče mog oca, on je dužan da omogući gradilištima napajanje električnom energijom, postavljanje reflektora za osvjetljenje za noćni rad, spajanje sa agregatima kontejnera gdje su smješteni radnici, popravke agregata, sprovodjenje kablova itd, a što se konkretno tiče elektrifikacije unutrašnjosti tunela za to je zadužen drugi tim električara.

    Eto, malo sam vam svima približio kakvo je stanje kod nas, fino to napreduje, sad nam preostaje da se nadamo da će se sve završiti u okviru dogovorenih rokova, a ne kao kod vas 😀 Mada ko zna što nas očekuje do 11.maja 2019.

    Ako budem imao kakvih slika ili snimaka sa gradilišta podijeliću to rado sa vama.

     

    #916

    Putar

    Postova: 27

    Pridružio se: 16.01.2018

    Hvala Shade, dosta interesantnih informacija. Prosto mi je neverovatno da ce umesto sat i kolko vremena od Kolasina do Podgorice, onog spustanja ka kanjonu i samog kanjona, uskoro ta razdaljina moci da se sjuri autoputem za 20tak minuta 🙂

    #919
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    @Shade Lepo je cuti ove brojke i takvu organizaciju rada! Javi nam desavanja. Mozda i za Pz bude tako ozbiljnijeg rada, takvog probijanja tunela sa takvim mašinama, ko zna, ako sam razumela ista je firma izvodjac kao u Crnoj Gori?

    Da li neko ima vesti o našem tunelu kod Ljiga? Sta je sa drugom tunelskom cevi, jeli probijena?

    Nesto se brinem i da se ne bude čekalo da se reklnstruise “glinena deonica” pa da se pusti sve, a to znaci do kraja godine nista od Ljig – Obrenovac AP

    #920
    Earthmoving
    Earthmoving

    Postova: 192

    Pridružio se: 16.01.2018

    Da, Preljina-Pozega je izvođač kineski CCCC, a Matesevo-Smokovac u CG je CRBC ali to su povezane firme, tj jedna grupa. Sem njih imamo i Shangdong koji gradi Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, i Sinohydro koji treba da počne da radi Beogradsku obilaznicu. Znači u suštini, tri kineske firme, od kojih su, kolko znam, CBRC i Snohydro pod kapom savezne vlade, a Shangdong pod kapom jedne provincije. Znam da Mira to sve već odlično zna jer detaljno prati ovu temu ali ajde da kažem zbog drugih koji možda ne prate tolko detaljno 🙂 CBRC odličnom dinamikom gradi i mosta preko Save na Obrenovac- Surčin na autoputu Beograd-Požega čiji će novi snimak uskoro ovde biti postavljen.

    Za drugu traku tunela Brančić Miro, jel sam ja nešto zaboravio ili još nije bilo vesti o probijanju? Ako se dobro sećam probijanje prve je bilo krajem avgusta, a drugo je trebalo 2 meseca kasnije ali su naišli na probleme podzemnih voda i sleganja tla tunela. Od tada je prošlo 5 meseci. Zatim je bio podatak da je ostalo manje od 100 metara da se probije druga cev ali su radovi zbog problema zastali, pa se ne sećam dal je na kraju taj deo probijen ili još nije? Mislim da još nije. Iako ovaj snimak uglavnom znate, ispod je poslednji snimak s kraja avgusta 2017-e kada je probijena prva cev.

    #921

    Shade11

    Postova: 4

    Pridružio se: 24.01.2018

    Hvala Mira i Putar.

    Putar, otprilike tako nekako, do 25 min od Mateševa do Podgorice i računaj 12-13min magistralnog puta od Kolašina do Mateševa, tako da cete, nadam se od ljeta 2019 kad budete dolazili kod nas na more izbjeći Platije 😉

    Miro, jeste, CRBC firma je u pitanju, ista koja će kod vas raditi Preljina-Požega, a inače i Hrvati su ih angažovali za izgradnju komplikovanog mosta do Pelješca. Ostavljaju utisak ozbilne firme, evo vidjećemo..

    Obavještavaću vas povremeno o dešavanjima. Pozdrav.

    #923
    Mira
    Mira

    Postova: 115

    Pridružio se: 13.01.2018

    Earthmoving, bilo je sleganje stalo i trebalo je da se nastavi bušenje posle Bozica(pred novu godinu je to bila poslednja informacija) . Iskreno, samo preko nekog od radnika mozda saznamo vise, ovako nista nema od zvanicnih vesti.

    @Shade bilo bi dobro da bude tako malo ozbiljniji rad, jer kazu do Pz je komplikovano za izgradnju, pa makar da se ljudska nemarnost svede na minimum, a da ostanu samo nepredvidjeni zastoji.

    Bravo za vaše izvodjac, stvarno je i trebao AP da olakša život (vožnju).

30 postova

You must be logged in to reply to this topic.